divendres, 11 d’abril del 2014

Molta Traça



Sí, sí, moooooolta traça és el que hi va haver diumenge a Núria per part dels representants del Taga Team que vàrem participar a l’última prova de la Copa Catalana d’enguany, també campionat d’Espanya per equips.

El xiulet del cremallera arribant a Núria ens fa aixecar dels seients i ens indica que l’hora de la veritat s’atansa. Mentre baixem del cremallera per anar a buscar els dorsals anem saludant els coneguts que anem trobant. Cares velles i cares noves, la caravana es va renovant.


-Ei, què fots per aquí ?

-Guaita, tu, qui ha allà!

-Tu, amb qui cors?


Del Taga hem vingut el Miquel, que corre amb la Maribel; el Guillaumes, que corre amb el Guimerà, ja que el Sala diu que té el cap a la Titanlux i que s’estima més fer bici. Ai, no! La Titan Desert, em diu. Bé, és igual ,el que és segur és que és Titan. L’altre equip el fem el Xavier i jo, i passa una cosa curiosa. M’explico. El Xavier Tarré Freixas feia 7 anys que no corria cap cursa. Cap cursa, però el que es diu cap cursa, i resulta que l’última  la vàrem fer junts el 2007, a la que era la segona o tercera edició de la TSF Millet. Ara, set anys després, té la seva gràcia que en tornar a competir ho fem junts al mateix equip. Han passat moltes coses en set anys. Un dia d’aquestos  faré un post al blog i us explicaré una bonica història de la qual tots formem part. Fixeu-vos si n’han passat, de coses, que com a detall us diré que la marca Millet fabricava aquell any la primera motxilla Millet amb el sistema de treure els grampons per fora de la motxilla amb aquella pala groga fent de paret a dins. Verge santa, com passa el temps!


La cursa va estar bé, va fer un bon dia i Déu n’hi do del partit que la organització va saber treure a les condicions de neu.


He començat dient que molta traça, però ara afegeixo: i poca parracada. El Xavier i jo vàrem anar tota l’estona dels últims, però us fem saber que,  allà darrere, de parracada en veies poca. La gent va mudada i entrenada de collons i no dóna un metre per perdut ni que els matin. Ens anàvem trobant amb el Miquel i la Maribel que pujaven més be que naltros, però a la baixada els recuperàvem.

Això de la Maribel és un miracle. Amb l’any que ha passat, o millor dit que ha patit, l’hauríeu d’haver vist. Feta un figurin, amb un tipet envejable. Va pujar forta i naltros, que la vàrem veure baixant del Noucreus, us podem dir que ho feia molt bé. Després de la caiguda que va patir l’any passat és d’admirar com s’ha mantingut en forma entre operació i operació; i que valenta i amb quin morro encarava les baixades diumenge passat. Tot un exemple de superació per a tots nosaltres, que de seguida que ens fa més mal del compte un tendonet o un osset ja comencem a fer el ploramiques. Moltes felicitats, Maribel, i deixeu-me que parli en nom de tots i li diguem que queda escollida com a membre de l’any del Taga Team temporada 2013/2014, pel seu esperit de superació.


El tàndem Guillot-Guimerà va funcionar molt bé. Varen acabar quinzens,  que amb el cartell que hi havia no és poc. Al Guimerà se’l veia molt satisfet, mentre el Xevi empaitava la seua canalla amunt i avall. El Xevi està impressionant i últimament no s’hi posa per poc. Va pujar un dia abans i es va instal·lar amb la Montse i els nanos al Niu de l’Àliga, on diu que varen esta força bé i que val la pena el preu-qualitat (avís a navegants que vulguin fer un stage d’alçada)


L’altre és el Jon. El Jon, com que estava moooooolt constipat, va dir que no podia córrer, però que miraria de  venir a veure’ns. I sí, ho va fer. Va deixar el cotxe a Fontalba va  fer el Puigmal va baixar a Núria va enfilar cap el Noucreus gairebé fins dalt per veure’ns passar va tornar a Núria va dinar amb tots plegats i quan era l’hora de baixar amb el cremallera va tornar a pujar al Puigmal i cap a Fontalba a buscar el cotxe. Uff, no he posat cap coma perquè també us canséssiu llegint-ho. Resultat: els que corríem vàrem fer 2050 metres, i ell, que no podia perquè estava fotut, en va fer 2400. Ja ho sabeu, és el Valladares i només en tenim un.

https://picasaweb.google.com/112442931251971206310/PocaTraca2014?authkey=Gv1sRgCLzc_cGM0OCy_gE 
 
Aquí podeu veure unes fotos de diumengeon el Guillot ens va fer acabar l’ampolla de Ratafia amb què vàrem brindar pel10è aniversari del Taga Team. Diu que li han dit que per una mica de ratafia si bufes no marca. Ell i el Sala últimament de bufar i no marcar hi entenen molt.





Un cop acabada la neu organitzarem una sortida oficial 10è aniversari Taga Team amb bici i un dinar de celebració. Prepareu les màquines,  parracada!!!



Manel Balet




dissabte, 22 de març del 2014

Un nom

I jo qui sóc, sinó algú innominat
que sols viu si tu el penses?

Miquel Martí i Pol, “Capvespre d’agost”, Els bells camins



El Taga Team és anomenat i pensat per un petit grup de gent des de fa 10 anys! Realment cal felicitar tots el seus integrants, especialment els promotors i membres històrics.

No hi entres. T'hi trobes en un moment en què, potser sense saber-ne els motius, t'ofereixes el millor que et queda després de complir amb les normes. Ho inverteixes en un ventall d'activitats que t'agraden. Les comparteixes i, en fer-ho, trobes amics que et condueixen cap a la comunitat, mitjançant ocasions aprofitades que prepara alguna cosa semblant a l'atzar. És clar, ja sabem que l'atzar també l'has d'anar a buscar.


Primer sembla que el fil conductor és la coincidència de gustos, reptes, passions o sentiments al voltant de l'esquí-alpinisme de competició. Representat per un “mono” de licra amb un logotip: primer un aligot, ara desfasat;  després un anagrama que fa patxoca. Bon senyal, això vol dir que és un team evolutiu. De fet, com es podrien fer anys si no fos així?
Després descobreixes que realment hi ha una manera innovadora de sentir la muntanya, en totes les seves vessants. Això sí, accentuant-ne l'esportiva i amb un cert minimalisme força tecnificat.

Comparteixes activitats i entrenaments. Vas veient com és la fera que la gent porta dins i que aflora davant els reptes. T'hi esforces amb dignitat quan, sovint, els que et superen t'han d'esperar o ajudar. I et deixes ajudar perquè t'ho posen fàcil, amb tacte, coneixement de causa i objectivitat. Manel, Jon, Xavier, Pilar..., gràcies!


Penses que potser hi tens lloc. Tant se val si saps guanyar curses, si tens el teu lloc al rànquing negociant alguna posició o si estàs tancant classificacions amb orgull de ser-hi i només et proposis guanyar-te a tu mateix. El cas és que fins ara has anat fent bastant en solitari i no et sap greu. Però ara et trobes compartint coses importants i, amb això, els dónes encara més valor.


Penso que el Taga Team existirà mentre hi hagi gent que l'anomeni en les seves converses, en posi el nom imprès a la roba o a les inscripcions de curses (tot són maneres d'anomenar-lo). Serà, ni més ni menys, el que la seva gent pensi, digui i faci. Els seus estatuts són la manera de sentir de la seva gent a cada moment. Això vol dir que o és actual o no és. També li dóna una base molt adaptativa, fresca i espontània, que el pot fer durar molts anys i generacions ...
En formes part essencial, definint la seva forma quan l'anomenes i el penses. No hi entres ni en surts: hi ets o no.

TU hi ets ARA?

Joan Rico, 23/2/2014

dimarts, 18 de març del 2014

Foto. Posted per Feliu Izard de Lleida i de la Cuita el Sol


BASSIERO 2014 (50è ANIVERSARI)

Quin cap de setmana! Quina cursa!

Jo ja feia dies que hi donava voltes i un bon dia rebo un whats d’en Sala. Vas al Bassiero? Quins ulls se’m van obrir! I quina feinada!, perquè quan un té família, la cosa es complica.

Doncs ja ens teniu a en David i a mi recordant vells temps de diverses temporades corrent plegats, cap al Bassiero. No serà fàcil: en David ha passat un hivern bastant fotut entre grips, virus i molt enfeinat; fins i tot tant que haurem de marxar el dissabte a les 9 del vespre perquè ha d’acabar no sé què.

Així que agafem els trepaus i cap a la Seu a sopar en una pizzeria que coneix i que diu que ho fan molt bé. Demanem una amanida, pizza i una ampolla de vi que baixava com l’aigua. Comencem a explicar-nos les batalletes quotidianes de solters i casats. També hi ha temps de parlar de la cursa, de si farà vent, si podrem guanyar aquests o els altres, etc. Ben servits, i com que en David portava tot el dia currant com un animal, em vaig oferir per agafar el cotxe.
Passant per Sort, unes llumetes en una rotonda ens fan parar. Collons!! Els mossos!!! Ara sí que l’hem feta bona! Ens fan bufar i curiosament ens deixen continuar, això que d’aquella ampolla no n’ha quedat ni gota. Bé, arribem a Esterri a les dues de la nit i l’endemà a les 6:30 toca diana.

Ara sí, comença la cursa. Sortim i ja tenim el primer problema: a en David se li ha quedat l’esquí clavat en posició baixada. Au, treu l’esquí torna’l a posar i ja estem a la cua; ara hem de remuntar un 3-0 jugant en camp contrari. Comencem a tirar, però ja veig que en David no té el seu millor dia, el ritme és lent i no fa cara d’anar xiulant. De fet, ahir ja el vaig veure molt desmotivat amb l’esquí de muntanya i deia que l’any que ve no faria curses, tal i tal i tal.
Bé, així que em refredo la sang i decideixo que avui m’he de comportar com un company exemplar, fer-li passar una cursa el millor possible i treure-li del cap la idea d’aparcar l’esquí de muntanya. Al cap i a la fi li ho dec; a mi m’ha hagut d’arrossegar en un parell de Pierras i una PDG. Tots sabem que dur que és, aquest esport, quan et falta la motivació.
Fem la primera pujada, em poso darrere seu i aprofito els trams més planers i els que veig que puc passar amb un pal per utilitzar l’altre per empènyer una mica i guanyar una mica de velocitat. Anem guanyant posicions; això sembla que va bé.
A la segona pujada ja tenim els primers de la llista que vàrem fer ahir “a tiru”. Ens hi posem a darrere i en David treu l’orgull i avança. Sí senyor! Després d’aquest en vénen uns altres i, a les baixades, un parell a cada baixada també van caient. Els segons de la llista s’anaven apropant, almenys ja els vèiem i ens els trobem a cada canvi: aquests seran més durs de pelar. A la pujada abans d’arribar al Bassiero en David ja començava a ser el David que corria amb mi fa uns any abans. Motivat per l’ànsia de guanyar els companys Jonathan i Ricard i amb 2000 metres de desnivell a les cames, en David anava cada cop més ràpid. Jo ja sabia que no se li acabarien els torrons tan fàcilment.
A la pujada a mi em salta una pell i he de parar a canviar-la. Merda! Just ara! David, segueix, ja t’intentaré atrapar! Em treu uns 100 o 200 metres, i he de fer un gran esforç per atrapar-lo. El desgast ja es comença a notar. Ara que em pensava poder afluixar, en David em demana que em posi a davant i li pari el vent, que es feia notar amb força. Bufff, ara no li puc fallar, almenys ho he de provar, i així fins el proper canvi. Als últims 100 metres abans d’arribar al cim ja els tenim. En David ara va més bé que mai i es posa davant meu a tirar. Sort que ja arribem a dalt i a la baixada els agafarem avantatge.

Vàrem arribar a meta amb la satisfacció d’haver aconseguit alguna cosa, no sé què, però ens vàrem sentir guanyadors i sobretot vàrem ser un equip. De tots els equips que vàrem passar no ni havia cap que corregués tan coordinat com ho vàrem fer nosaltres.

Després de la cursa, una bona dutxa i cap a Esterri a dinar, a retrobar-nos amb tots els companys que cursa rere cursa ens anem trobant, i amb alguns que feia anys que no ens vèiem.

Que gran que és, l’esquí de muntanya!!!!


Xavier Guillaumes

divendres, 14 de març del 2014

I tot va començar a fluir...

- Però això del Taga Team, què és? “Tiu”, que jo ja pago quota a la UES!!!

- Que no, burro!, que això és com una colla d’amics, a tots els agrada l’esquí de muntanya.

- Bé. Doncs, som-hi, no?


Més o menys així va anar la primera vegada que vaig sentir a parlar del TAGA TEAM, tot i que ja havia vist en algun cotxe un adhesiu groc amb un aligot més lleig que maco durant alguna cursa. Llavors no ho sabia però es tractava de l’Opel d’en Sala...


D’aleshores em vénen al cap les primeres sortides per entrenar (i un colló! Ganivet a les dents i marica l’últim) a Ulldeter, on vaig anar coneixent els Guillaumes, Sala, Roqués i els Tarrés, que són més d’un...  Recordo també una reunió-sopar amb els capos de la FEEC, Feliu inclòs, on ens vam reunir el Team sencer. I un cop tots presentats, cap a la Pierra falta gent!!! 


La meva primera Pierra ja la vam fer integrats dins el Team. I quina Pierra! No havia vist mai tanta neu, i no parava de nevar. Com no podia ser d’altra manera la carrera es va fer, sense Grand Mont ni Pierra Menta (la muntanya que dóna nom a la cursa), però aquells gavatxos tenen el cul molt pelat de traçar i van proposar unes pujades llarguíssimes, i unes baixades de cagar-s’hi. De fet, dins el mundillo de l’skimo, quan parlem d’una baixada pierramentera, calça’t!!!... Vol dir esquí senglar assegurat.


Alguna TSF i unes quantes Vall Fosques més (sí,  home! Allà a ca l’Arturo) arribem al cinquè aniversari de la criatura. Encara no sé gaire com ens ho vam manegar, però enxampàrem un cap de setmana dels que no s’obliden. Hi van convergir el bon temps i la bona companyia,  i 16 ànimes bessones vam fer un tomb inoblidable per Aigüestortes, amb pastís d’aniversari inclòs a la Colomina (gràcies, Gerard). Encara se’m dibuixa el somriure a la cara quan hi penso, i aquí teniu la foto d’equip. No hi són tots els que hi ha, ni hi ha tots els que hi són (penseu que ja fa 5 anys), però és una bona mostra del que representa el TAGA TEAM:  una colla d’amigues-amics a qui els uneix aquesta passió. No sé ben bé d’on surt, però brolla amb força. 


Des de llavors hem anat trobant-nos més o menys, ens hem entrenat (o no tant), hem fet Copes i campionats, Cuites, Altitois, Mezzalames i PDG’s, i espera’t els que vindran! Però sabeu què? Doncs que estic content que aquell dia de ja fa 10 anys (collons, com passa el temps!!!) em parlessin del Taga Team i se m’acudís un “som-hi!”.



 
TAGA TEAM forever!!!
Jonathan Valladares 13/3/2014